خانه / لیست مقالات / مراحل ثبت نام و ورود به سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir - پیش نیاز صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی در لیموتکس
مراحل ثبت نام و ورود به سامانه مودیان مالیاتی  tp.tax.gov.ir - پیش نیاز صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی در لیموتکس - عکس
مراحل ثبت نام و ورود به سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir - پیش نیاز صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی در لیموتکس
راهنمای گام‌به‌گام ثبت‌نام و ورود به سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir برای صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی. مراحل دریافت گواهی امضای الکترونیک، شناسه یکتا و شناسه کالا را به‌صورت رایگان و سریع در لیموتکس انجام دهید.
تاریخ نگارش : 1402/11/08 تاریخ بروزرسانی : 1404/09/06 توسط : سامانه لیموتکس

مراحل ثبت نام و ورود به سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir

سامانه مودیان مالیاتی (tp.tax.gov.ir) مهم‌ترین بستر رسمی برای ثبت‌نام مودیان، دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی، ثبت حساب‌های تجاری، و ارسال صورتحساب الکترونیکی است.
اگر قصد دارید صورتحساب الکترونیکی خود را با لیموتکس ارسال کنید، ابتدا باید مراحل ثبت‌نام در سامانه مودیان را به‌صورت کامل انجام دهید.

در این راهنما، تمام مراحل ثبت‌نام، دریافت گواهی امضا، دریافت کلیدهای عمومی و خصوصی، دریافت شناسه کالا و حافظه مالیاتی را گام‌به‌گام برای شما توضیح داده‌ایم.

۱. ثبت‌نام در نظام مالیاتی و تشکیل پرونده

اولین مرحله برای ورود به سامانه مودیان، داشتن پرونده مالیاتی فعال است.
اگر قبلاً برای مالیات عملکرد یا ارزش افزوده پرونده تشکیل داده‌اید، نیازی به ثبت‌نام مجدد نیست.

اما اگر پرونده ندارید، باید از طریق:

🔗 my.tax.gov.ir

در سامانه ملی خدمات مالیاتی ثبت‌نام کنید.

۲. دریافت گواهی امضای الکترونیکی (پیش‌نیاز دریافت کلید و شناسه یکتا)

برای دریافت گواهی امضای الکترونیک باید ابتدا وارد سایت gica.ir شوید. پس از ورود به این سایت روی «درخواست صدور گواهی امضای الکترونیکی» کلیک و مراحل ثبت نام و احراز هویت را طی کنید. نهایتاً در این سایت یک کد رهگیری به شما داده می‌شود که باید با در دست داشتن این کد به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و توکن امضای الکترونیک که چیزی شبیه به یک فلش مموری هست را دریافت کنید.

اما توجه کنید:

🔥 در لیموتکس نیازی به طی فرایند طولانی نیست

لیمو این امکان را فراهم کرده که بدون هزینه، بدون مراجعه حضوری، و در کمتر از چند ثانیه:

  • کلید عمومی سامانه مودیان

  • کلید خصوصی سامانه مودیان

  • فایل CSR

را به صورت کامل دریافت کنید.

🔗 دریافت رایگان کلیدهای خصوصی و عمومی سامانه مودیان از لیموتکس

کلید عمومی برای دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی لازم است.
کلید خصوصی برای صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی لازم است.

 

شما باید از توکن امضای الکترونیک برای استخراج کلید عمومی سامانه مودیان استفاده کنید تا از طریق این کلید شناسه یکتای حافظه مالیاتی خودتان را دریافت کنید.

اما نگران نباشید ما این مرحله را نیز جای شما انجام داده ایم و در سایت لیمو بدون هیچ هزینه ای میتوانید کلیدهای عمومی -خصوصی وCSR  خود را در کسری از ثانیه دریافت نمایید .

۳. دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

پس از دریافت کلید عمومی، باید وارد کارپوشه مودیان شوید:

🔗 my.tax.gov.ir

سپس از قسمت «شناسه‌های یکتا»، فایل کلید عمومی را آپلود کنید تا شناسه یکتای حافظه مالیاتی صادر شود.

شناسه یکتا مثل «کد اختصاصی دستگاه صندوق فروشگاهی» عمل می‌کند و برای هر کاربر یا کسب‌وکار ضروری است.

۴. دریافت شناسه کالا و خدمات

شناسه کالا و خدمات در واقع کدهایی است که سازمان امور مالیاتی به کالاها و خدمات گوناگون اختصاص داده است. شناسه کالا و خدمات به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • شناسه عمومی کالا و خدمات
  • شناسه خصوصی کالا و خدمات

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی فعلا الزامی برای ارسال شناسه خصوصی وجود ندارد و مودیان مالیاتی میتوانند فقط از شناسه عمومی (خصوصا در حسابداری شرکتی و فروشگاهی) کالا و خدمات استفاده کنند. شناسه عمومی کالاها و خدمات شامل لیستی از همه کالاها و خدمات و شناسه مربوط به آنها می شود. این لیست به‌منظور بررسی وجود داشتن شناسه عمومی کالا و خدمات مربوط به کسب‌وکار شما اهمیت دارد. برای این کار به نشانی stuffid.tax.gov.ir مراجعه و شناسه کالا و خدمات خودتان را دریافت کنید.

همچنین لیموتکس بخش کامل شناسه‌های عمومی کالا و خدمت را در سایت خود فراهم کرده (تقریبا تمامی شناسه های عمومی کالا و خدمات در لیمو موجود است):

🔗 دریافت شناسه کالا و خدمات در لیموتکس

چگونه بدون نرم افزار صورتحساب رایگان الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال کنیم؟

نحوه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان، مهمترین عملیاتی است که باید یاد بگیرید. پس از طی مراحل ثبت نام و ورود به سامانه مودیان مالیاتی، شما آماده صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی هستید. برای اینکه بتوانید صورتحساب خودتان را به سازمان ارسال کنید می توانید از 2 روش استفاده کنید:

  • ارسال مستقیم توسط  شخص مودی توسط سامانه های آنلاین و آفلاین واسط ارسال صورتحساب الکترونیکی مانند لیموتکس،
  • ارسال توسط شرکت های معتمد

تجربه به ما نشان داده است دردسر ارسال صورتحساب توسط شرکتهای معتمد و پیچ و خم تکمیل فرایندهای اداری و عقد قرارداد با اینگونه شرکتها تقریبا تمامی مودیان با کسب و کار خرد و گاها بزرگ را به فکر ارسال با سامانه های خصوصی و سریعتر انداخته است. عدم پاسخگویی مناسب و زمان بر بودن ارسال صورتحساب های شما و هزینه بر بودن قرارداد از کوچکترین مشکلات اعلام شده می باشد. 

۵. ارسال صورتحساب الکترونیکی — مرحله نهایی

بعد از اینکه کلید خصوصی و عمومی را دریافت کردید، اکنون می‌توانید وارد مرحله عملیاتی شوید:

صدور اولین صورتحساب الکترونیکی
🔗 آموزش صدور صورتحساب الکترونیکی

رفع خطاهای رایج هنگام ارسال
🔗 رفع خطاهای ارسال صورتحساب (کامل‌ترین لیست)

صدور صورتحساب اصلاحی برای اصلاح اشتباهات قبلی
🔗 آموزش صدور صورتحساب اصلاحی

ابطال صورتحساب اشتباه یا دارای اشکال قانونی
🔗 آموزش صدور صورتحساب ابطالی

این مسیر معمولاً برای هر مودی چند بار تکرار می‌شود تا چرخه مالیاتی منظم و بدون خطا پیش برود.

بعد از اینکه:

✔ پرونده مالیاتی داشتید
✔ کلیدهای عمومی/خصوصی گرفتید
✔ شناسه یکتای حافظه مالیاتی صادر شد
✔ شناسه کالا/خدمت دریافت کردید

حالا آماده‌اید صورتحساب خود را ارسال کنید.

دو روش برای ارسال وجود دارد:

روش اول: ارسال مستقیم توسط مودی – (پیشنهاد لیموتکس)

مزایا:

  • ارسال ۲۴ ساعته

  • سریع و بدون دردسر

  • بدون نیاز به شرکت معتمد

  • پشتیبانی رایگان

  • امکان اصلاح یا حذف فاکتور بدون هزینه

  • مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ

ارسال مستقیم توسط مودی – (پیشنهاد لیموتکس)

روش دوم: ارسال از طریق شرکت‌های معتمد

این روش زمان‌بر، پرهزینه، و پر از تشریفات اداری است.
تجربه کاربران نشان می‌دهد:

❌ تأخیرهای زیاد
❌ عدم پشتیبانی
❌ هزینه‌های بالا
❌ پیچیدگی صدور فاکتور اصلاحی یا ابطالی

به همین دلیل ۹۰٪ کاربران، روش لیموتکس را ترجیح می‌دهند.

ویژگی‌های سامانه صدور و ارسال صورتحساب لیموتکس

  • ارسال سریع و مستقیم

  • محیط ساده و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار

  • نگهداری ابری و امن اطلاعات

  • پشتیبانی ویژه مودیان

  • امکان صدور فاکتور نوع اول و دوم

  • امکان اصلاح، ابطال، و حذف صورتحساب با رعایت الزامات قانونی

  • تست رایگان

🔗 مشاهده قیمت نرم‌افزار واسط مودیان لیموتکس





  • اخطار و توجه دیدگاه ها بعد از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  • اخطار و توجه دیدگاه های حاوی توهین و الفاظ نامناسب تایید نمی شوند.
  • اخطار و توجه فقط دیدگاه های فارسی تایید می شوند.


با سلام می‌بخشید میخواستم بدونم دریافت شناسه کالا الزامی محسوب میشه؟

توسط: ترانه قزلباش در: 13:26 1403/01/03

با سلام و احترام بله برای صدور و ارسال صورتحساب داشتن شناسه کالا و خدمت الزامی است . شما اگر کالا و خدمت اختصاصی ندارید میتوانید با مراجعه به سایت STUFFID نسبت دریافت شناسه کالا و خدمت عمومی متناسب با فعالیت خود اقدام نمایید و از آن برای صدو و ارسال صورتحساب استفاده نمایید

توسط: پشتیبانی لیموتکس
در: 10:10 1403/01/04




سلام . من تمامی این مراحل را انجام دادم ولی کلید من رو سایت شما نامعتبر اعلام میکنه دلیل چی هست ؟

توسط: رضا قربانی در: 12:26 1403/01/02

با سلام و احترام -- کلیدهای عمومی و خصوصی میبایست در یک زمان و در آن واحد دریافت شوند. کلیدهای عمومی و خصوصی شما با هم همخوانی ندارند برای حل مشکل به قسمت https://www.limotx.ir/core/csr_generator در سامانه لیمو رفته و مسبت به اخد مجدد کلیدهای عمومی و خصوصی اقدام نمایید کلید عمومی دریافتی را در کارپوشه طبق اموزش های سایت قرار دهید و کلید خصوصی را نیز در تعاریف اولیه مودی خود . مشکل حل خواهد شد - پیشنهاد ما به شما این است مقاله های آموزشی سایت را کامل مطالعه فرمایید با تشکر

توسط: پشتیبانی لیموتکس
در: 12:30 1403/01/02




ایام تعطیل هم میشه کار انجام داد؟

توسط: مجید در: 19:15 1403/01/01

با سلام و آروزی سالی خوش برای شما و حسن انتخاب شما در انتخاب سامانه واسط لیمو بله هیج محدودیتی در صدور و ارسال صورتحساب وجود ندارد تنها تفاوت ایام تعطیل پشتیبانی سایت میباشد که به ساعت 15 تا 18 تغییر پیدا کرده است با تشکر پشتیبانی سایت

توسط: پشتبانی سایت
در: 10:03 1403/01/02




سلام، کارشناس امور مالیاتی هم برای مشاوره دارین؟

توسط: سعید در: 19:12 1403/01/01

با سلام و آروزی سالی خوش برای شما و حسن انتخاب شما در انتخاب سامانه واسط لیمو خبر متاسفانه این امکان وجود ندارد - وظیفه و خدمت ما به شما تنها فراهم کردن بستر ارتباط با سامانه مودیان و صدور و ارسال صورتحساب میباشد اما با این وجود کارشناسان ما در حد توان پاسخوگی شما خواهند بود با تشکر مدیر سایت

توسط: مدیر سایت
در: 10:05 1403/01/02




سلام، وقت بخیر، قبلش باید پرونده مالیاتی تشکیل بدیم؟

توسط: امیررضا در: 19:08 1403/01/01

با سلام و آروزی سالی خوش برای شما و حسن انتخاب شما در انتخاب سامانه واسط لیمو بله تمامی مودیانی که نسبت به ارسال صورتحساب و صدور آن مینمایند باید در مرحله 44 ثبت نامی یا به اصطلاح 4 ثبت نام باشند و پرونده و کارپوشه فعال داشته باشند با این وجود اگر خریدار کالا یا خدمت در مرحله ی 4 ثتب نام نباشد صورتحساب شما به صورت سیستمی تایید ولی اعتبار مالیاتی تعلق نمیگیرد با تشکر پشتیبانی سایت

توسط: پشتبانی سایت
در: 10:08 1403/01/02





مطالب محبوب مطالب جدید